Jantien010
Jantien010

Nationale Collecte Verstandelijk Gehandicapten

Ooit begon ik als junior copywriter bij Lammersen Mol & Partners. Ik zat daar onder andere op het account Fonds Verstandelijk Gehandicapten (Voorheen Nationale Collecte Verstandelijk Gehandicapten).

Ik werkte mee aan een campagne waar Willem van Hanegem het gezicht van was. Willeke van Ammelrooij regisseerde de commercial. Ondanks het door mij minutieus opgetekende script, viel Van Hanegem niet te regisseren. Hij maakte er een eigen verhaal van. Hilarisch.

Verder schreef ik veel voor het ledenblad, waarvoor ik veel mensen sprak die in hun omgeving te maken hadden met verstandelijk gehandicapten. Een bijzondere opdracht.

Radio- en televisiecommercials, print, een website en een goed gevuld ledenblad. En mijn eerste vermelding in de Adformatie. Die heb ik nog steeds, haha.

En kijk vooral even naar de commercial. Echt aandoenlijk.

"Write drunk. Edit sober."

Ernest Hemingway