Annelies Dop werkt al jaren voor de Nationale Staatsloterij. Maandelijks produceert ze de commercial van de trekking. Toen de opzet van de trekking werd gewijzigd, heeft Annelies de vraag bij Jantien010 neergelegd de tekst voor de voice-over onder handen te nemen. Frame-nauwkeurig schrijven, pielen op de millimeter. Echt iets voor Jantien010.
Nieuwe commercial bekijken, timen, schrijven, schrappen, nog een keer kijken, Annelies bellen, schrappen, vooruitspoelen, schrijven, timen, nog een keer terugspoelen, herschrijven, schrappen, overleg, schrappen, schrijven, timen. Dit is ongeveer in een notendop hoe ik de voice-over heb herschreven. Overleg met Annelies was daarbij essentieel.
Resultaat: Een nieuwe frisse tekst die dichter bij de deelnemer staat en de kernwaarden van de Nationale Staatsloterij ademt.
"Het leuke van het vak schrijven is dat je het nooit leert."
Simon Carmiggelt