In het verleden heb ik veel samengewerkt met Info.nl vanuit een opdrachtgeversrol. Dit keer werd ik benaderd om deel uit te maken van een team dat aan de slag ging voor RegioBank. Aan een community over leefbaarheid! Met mijn kennis over en ervaring met dit onderwerp bij verschillende opdrachtgevers, was dit een opdracht die op het lijf was geschreven.
RegioBank claimt het thema leefbaarheid. Als contentstrateeg heb ik meegedacht over de manier waarop we deze claim kunnen vertalen naar een contentstrategie. Zowel op de site VoordeBuurt die we ontwikkelden, als op de verschillende platforms. Hoe maak je je informatie inzichtelijk? Hoe zorgen we ervoor dat de bezoekersaantallen gaan toenemen? Wat is de beste manier om de bezoekers aan ons te binden? Wat is de juiste tone-of-voice? Hoe structureer je de informatie zo, dat het geschikt is voor een responsive website? Welke keywords gaan we gebruiken in de copy om zo hoog mogelijk in Google terecht te komen? Allemaal vragen waarmee ik me als contentstrateeg mee bezig mocht houden.
Met de projectleider van RegioBank en de inhoudelijk verantwoordelijken van de bank zijn we volgens de scrummethode aan de slag gegaan.
Met de precisie van een militaire operatie is het concept uitgewerkt en is er gebouwd aan de online community VoordeBuurt.
Het resultaat is een platform waar bewoners en professionals werken aan de leefbaarheid in hun eigen dorp of wijk. Twitter en Facebook vormen niet alleen belangrijke traffic generators, het verkeer dat hiervandaan komt levert vaak ook nieuwe ideeën en ervaringen op.
"Write drunk. Edit sober."
Ernest Hemingway